Johnny English Reborn vs Fright Night


Ok. Arini disebabkan banyak masa terluang, saya nak buat review sket sal dua movie yang saya tengok bru2 nie.

Johnny English Reborn

Mule2 xnak tengok movie nie. Sebab saya bukanlah peminat Mr Bean. Jadi takut la nanti x best bile tengok. Tapi kawan cakap die tengok gelak sampai menangis. Hmm dalam hati “best sangat ke?”. So saya pun g la tengok.

Dala masuk lambat. So xtaw ape starting je. Tapi masuk2 part lawak. So buat xtaw and enjoy jela cita nie. Bole tahan. Lawak pun lawak tapi saya xtaw ape yang best sgt sebab movie nie mcam da dipengaruhi oleh Mr Bean yang suke wat sesuatu dengan lalai. And kadang2 sampai 1 tahap saya rase boring lak sebab kite tahu mesti die akan buat dengan lalai and bodoh hehe

Cume bile part klimaks da sampai, bru teruja nak tengok sebab time tu baru terasa lawak die tu real. Walaupun masih terasa kebodohannye, tapi masih bole diterima sebab nak taw ape ending die. And part ending pun not bad. Akhirnya dapat jugak die tangkap makcik jahat tu hehe

Rating: 3/5

Fright Night

Saya tengok cite nie masa g Penang tuk convo. Kawan2 ajak tengok Biniku Gangster tapi sorang kawan saya macam xnak tengok. So, saya n dua orang kwan tengok cite nie.

Disebabkan x tengok trailer, so xtaw rupenye cite nie sal vampire. Hmm ingatkan cite hantu hehe mule2 tengok, rase biase. Tapi bile kua kawan die tu, mulela lawak die. Kelakar lak tengok kawan die tu. Dala muke familiar jer hmm.

Yang best nye cite nie sekejap suspen, sekejap lawak. Lom habis suspen, da lwak. Lom habis lwak, da suspen lak. Lagi2 bile lelaki yang buat persembahan Fright Night tu. X ingat lak nama die. Best lakonan die and mule2 sy ingatkan die Jack Sparrow. Tapi bile die bukak segala rambut, misai, janggut palsu, hmm bukan lerrr. Hehe tapi memang jadila die berlakon cam Jack Sparrow huhu

Mungkin ramai cakap movie nie adalah cite vampire yang biasa. Tapi bagi saya, movie nie not bad. Selalunye cite vampire, yang serius and seram jer. Tapi disebabkan diorg selitkan genre lawak sket, so saya rase unik. X rugi tengok kat wayang.

Rating: 4/5

p/s: rsenye dua2 movie nie remake. So jom kite compare ngan cite yang asal,

Leave a Reply

what we have in 365 days

tweet2day

  • forever feeling guilty dekat husband sebab tak nak pindah 😅 but what can i do? i don't wanna leave Malacca yet 2 hours ago
  • bila husband dah pandai mengusik 😏 sakan ye dia 6 hours ago
  • somehow this article reminds me of husband ❤️ https://t.co/wn1wlTxBB1 1 day ago
  • sooyoon paling handsome dalam squad dia 😍 1 day ago
  • and sooyoon looks super cute dekat ig soohwan! 😍❤️😍 1 day ago
