Home Sweet Home


Rasenye da banyak kali cite sal rumah nie kat twitter and FB hehe tapi nak cite ag kat blog lak hehe

Rumah saya nie rumah kampung jer. Di bina mungkin dalam tahun 1930-an. Sebab rumah nie bukannye rumah yang diturunkan dari nenek, tapi dari nenek angkat. So, arwah da tinggal lame. Mak lak skang da masuk 55 tahun. So, lebih kurang da 80 tahun la rumah nie. Masih teguh berdiri walaupun seperti yang saya cakap dalam entri sebelum nie, bahagian belakang da senget. Dengar cite bukan senget sebab da lame tapi waktu dibina tu memang da senget.

Sesape yang tengok Penunggu Istana mesti taw sal rumah kampung lama akan ada kain-kain ditiang. Rumah saya nie pun ade. Kain merah. Mengikut citer tu, kain tu nak kuatkan dinding rumah tapi x tawla pulak saya. Mak x penah cakap huhu

Rumah nie penah di guna untuk pengambaran telemovie sekali haha cite apetah. Xtaw tajuk sebab saya x dapat tengok. Yang saya taw cite nie untuk kemerdekaan hehe and disebabkan masa tu saya macam x tengok tv sangat, so xtawla sape artis yang berlakon hehe ditayangkan kat tv1.

Mase penggambaran tu, mule-mule memang excited. Tapi last2 agak susah sebab satu bunyi pun xle buat, so kami x dapat masak. So funny huhu disebabkan tu, mak x nak ag amek tawaran tuk penggambaran. Kalo nak buat, mak cakap sekarang. Time kat umah xde orang hehe tah pape jer huhu

Umah kampung nie memang best sebab bile malam or ujan, sejuk jer. Tapi bile siang, mak aih, panas sesangat keke tapi saya da biasa. Kalo x pakai kipas pun saya x kisah. Agpun kampung nie da agak maju, so cm x rase kampung ag hehe

Saya harap umah nie akan berkekalan lebih lame ag sebab kalo ikutkan tinggal berapa jer rumah kampung kat kampung saya nie hehe so harapnye dapatla kekalkan warisan tinggalan nenek moyang. Kenapa perlu buat Rumah Melaka kalo rumah2 macam nie masih ada kat Melaka kan? Hehe

Leave a Reply

what we have in 365 days

tweet2day

  • eleh nampak sangat Na PD sayang Chokyu kan! twitter.com/allkpop/status… 1 hour ago
  • bila nak catch up Reunited World ni? 😭 minggu lepas punya episod tak tengok lagi 11 hours ago
  • especially the climax scene lol 😂 kalau terbagi tu i'm really sorry haha but usually trying to promote the drama as well hihi 11 hours ago
  • always prevent myself not to give spoilers when i tweet about drama i watched but sometimes it slips out lol 😂 but trying my best not to 11 hours ago
  • luckily School 2017 ends before i go to JB yeah! kalau x lagi mereput la kena tunggu 11 hours ago
