Jawe ♥♡♥


image

image

image

Hye sume! Bertemu ag kite di bulan Ramadhan yang tercinta. Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah yang masih memberi peluang kepada kite bernafas di muka bumi nie.

Hari nie saya nak cite sal diri saya la plak. Asik cite sal orang len jekn. Agak² nye ape yang terpikir di benak anda kalo lihat tajuk entri nie?

Hehe sebenarnye tajuk entri kali nie adelah nama timangan saya aka nickname kalo kat rumah nie. Agak lme gak name nie muncul. Since saya darjah ag (bukan dr kecik pun). Saya pun x ingat macam mane nama nie bole muncul. Mak saya yang panggil dulu kot hehe

Bile da sorang panggil, pastu sume pun nak panggil la huhu. So nama tu pun melekat sampai sekarang. Kadang² segan gak bila mak panggil nama tu depan orang yang kite x kenal. Bukan segan sebab nama x glamor tapi ape yang terpikir ialah “jawa sangat ke muka aku nie?” keke

Contoh cam aritu. Time posmen datang dan saya diminta untuk tandatangan. Mak pun dengan sekuat ati nye panggil nama tu lalu berkatalah abang posmen tu “Jawe? Nape Jawe?” hahaha Saya pun dengan malu² kucing tandatangan la gak haha.

Kalo diikutkan saya nie memang Jawa tulen (mak keturunan Jawa Indon, ayah Jawa Perak) cume disebabkan x latih diri and mak ayah pun x bercakap Jawa ngan saya, so xpandaila kirenye saya nak berbahasa Jawa nie hehe paham tu memang paham tapi kalo nak jawab balik ngan bahasa Jawa tu macam x mungkin jer hehe kire same tahap ngan English saya la nie keke

Hmm so agak² nye pembaca blog saya nie nak ke panggil saya ngan Jawe n ape reaksi dorang ngan nickname saya nie hehe
Saya sertakan gak beberapa self-cam. Mnela taw ade yang nak sangat tengok “kejawaan” muka saya nie keke

p/s: kelakar kalo tengok muka kawan² saya, akak or adik datang umah n x paham sepatah haram mak ayah cakap keke =)

Leave a Reply

what we have in 365 days

tweet2day

  • eleh nampak sangat Na PD sayang Chokyu kan! twitter.com/allkpop/status… 1 hour ago
  • bila nak catch up Reunited World ni? 😭 minggu lepas punya episod tak tengok lagi 11 hours ago
  • especially the climax scene lol 😂 kalau terbagi tu i'm really sorry haha but usually trying to promote the drama as well hihi 11 hours ago
  • always prevent myself not to give spoilers when i tweet about drama i watched but sometimes it slips out lol 😂 but trying my best not to 11 hours ago
  • luckily School 2017 ends before i go to JB yeah! kalau x lagi mereput la kena tunggu 11 hours ago
